Nasze usługi w zakresie kadr i płac skierowane są do firm dążących do zwiększenia efektywności w zakresie zarządzania kadrami. Outsorsing pozwala na całkowite przeniesienie tych zadań poza spółkę, przy jednoczesnej gwarancji prowadzenia kadr i płac zgodnie z najlepszymi praktykami rynkowymi i zachowania pełnej poufności i bezpieczeństwa danych.
Usługi kadrowe w KBR PLUS obejmują:
- kompleksowe prowadzenie teczek osobowych – tj. dokumentacji kadrowej (niebawem również e-teczka), kontrolowanie terminów kończących się umów o pracę, ważności badań okresowych oraz szkoleń bhp;
- bieżące rejestrowanie/wyrejestrowywanie oraz wprowadzanie zmian w dokumentacji na potrzeby ZUS;
- bieżące ewidencjonowanie oraz rozliczanie absencji pracowniczych oraz ich uprawnień;
- prowadzenie kartoteki urlopowej pracowników oraz ustalanie wymiarów i limitów urlopów;
- sporządzanie oraz wysyłanie deklaracji miesięcznych do PFRON;
- przyjmowanie inspekcji z ramienia PIP dotyczących prawidłowości prowadzenia administracji kadrowej; dostarczanie urzędnikom PIP niezbędnych danych oraz udzielanie wyjaśnień;
- opracowywanie raportów i zestawień kadrowych;
- wystawianie świadectw pracy;
- zastępstwo pracowników działu kadr;
- audyt dokumentacji kadrowej.
Usługi płacowych w KBR PLUS obejmują:
- naliczanie wynagrodzeń dla pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz z uwzględnieniem danych zmiennych, które są dostarczane przez Klienta;
- kalkulacja wynagrodzeń dla kadry menedżerskiej (utajnione listy płac);
- sporządzanie listy płac, zbiorówek list płac, a także raportów płacowych;
- realizowanie przelewów bankowych dotyczących wynagrodzeń oraz zobowiązań wobec pracowników, przekazywanie wynagrodzeń na rachunki bankowe pracowników;
- obliczanie zobowiązań publicznoprawnych związanych z wynagrodzeniami oraz sporządzanie deklaracji rozliczeniowych ZUS i deklaracji PFRON, korekty ZUS;
- przygotowanie dla pracowników informacji dotyczących naliczonego wynagrodzenia oraz dokonanych potrąceń (tzw. kwitki/paski wypłat);
- wystawianie zaświadczeń dla pracowników o zatrudnieniu oraz wynagrodzeniu;
- sporządzanie rocznych informacji o dochodach oraz obliczanie podatku – PIT 11, PIT 40, PIT 4R, PIT 8AR, ZUS IWA;
- zastępstwo pracowników zajmujących się kadrami i płacami;
- asysta oraz współpraca z Klientem w trakcie ewentualnych inspekcji oraz kontroli z ZUS, Państwowej Inspekcji Pracy lub Urzędu Skarbowego.